қазақша · русский · english
 
 
 

 

Абай атындағы ҚазҰПУ-да инклюзивті білім беруді ұйымдастырудағы жетістіктер мен ғылыми жұмыстар


Педагогика және психология институтының қазақ және орыс топтарының 1, 3, 4 курс студенттері мен 1 курс магистранттары «5В010500-Дефектология», «6М010500-Дефектология» бөлімдері бойынша жыл сайынғы республикалық СҒЗЖ конкурсына қатысып, ҚР Білім және ғылым министрлігінің дипломдарымен марапатталды.

 

«5B010500-Дефектология» бойынша марапатталушылардың тізімі:
І дәрежелі дипломмен-Малкенова Шынар;

ІІ дәрежелі дипломдармен - Турмағамбет Аружан және Оралханқызы Шугла;

ІІІ дәрежелі дипломдармен - Шолохова Наталья, Нургалиева Назымгуль және Жамалиева Аделя марапатталды.

Алғыс хаттармен: Борисова Екатерина, Көшербай шаттық және Нүсіпова Гүлім.

«6М010500-Дефектология»:

І дәрежелі дипломмен-Есен Анеля;

ІІ дәрежелі дипломдармен - Мұқаш Ботагөз және Сағатова Диана;

ІІІ дәрежелі дипломдар - Айтжанова Әсел, Шертай Аяужан және Нұрсейітова Көркем.

 

Бөлімнің қызмет бағыттары:


1. Ғылыми-зерттеу жұмысының проблемаларын бағалау

Ұлт дамуының жаңа саяси бағытын айқындайтын «Қазақстан-2050» Стратегиясында ҚР Тұңғыш Президенті Нұрсұлтан Назарбаев былай дейді: «...білім беру мен денсаулық сақтаудың қазіргі заманғы тиімді жүйелерін құру» ел дамуының негізгі мақсаттарының бірі болып табылады. Сонымен қатар, ол ұсынған «кірістілік, инвестициялау және бәсекеге қабілеттілік принциптеріндегі экономикалық прагматизм туралы» білім беру жүйесін басқару қағидаты ретінде қарастыруға болатын курс елдегі білім беру саясатын дамыту үшін өте маңызды. Біздің жағдайда әңгіме еңбек нарығын - бейінді білім беру жүйесі мен мүмкіндігі шектеулі балалармен жұмыс істеу үшін мамандар даярлайтын педагогикалық жоғары оқу орындарын біріктіру туралы болып отыр.

 

Жоғары білім берудің тиімділігін арттырудың өзектілігі оны арнайы және жалпы білім беретін мекемелерде мүгедек балалармен жұмыс істеуге мұғалімдердің өңірлік қажеттіліктерін ескере отырып, икемді және жылдам қайта құруға реформалауды көздейді. Бұл жағдайда инклюзивті білім беру саласындағы мемлекеттік саясатты іске асыру үшін жоғары кәсіптік және арнайы білім беру жүйелерінің өзара іс-қимыл тетігін әзірлеу қажет. Осы кезеңде арнайы педагогика бойынша кәсіптік даярлау бөлімі болашақ мамандарды даярлау және мүмкіндігі шектеулі балаларды әлеуметтік, медициналық-педагогикалық түзетуді дамыту процесіне ғылым мен білімнің әртүрлі салаларын біріктіруге ұмтылады.

 

Кәсіптік даярлау бөлімінің (арнайы педагогика) ғылыми-зерттеу жұмысы оқу-әдістемелік жұмыспен тығыз байланыста жүзеге асырылады, бұл мамандықтар мен бағыттардың кең ауқымы бойынша мамандар даярлауға мүмкіндік береді. Оның басымдықтары:

1.Aрнайы педагогика және психология саласындағы зерттеулер мен қолданбалы зерттеулер.

2. Зерттеу нәтижелерін арнайы білім беру ұйымдары мен инклюзивті білім беру режимінде жұмыс істейтін жалпы білім беру ұйымдарының практикасына енгізу.

3. Жоғары оқу орындары мен Арнайы білім беру ұйымдары үшін білім беру бағдарламаларын, оқу әдебиеттерін әзірлеу.

4. Халықаралық және ұлттық деңгейлерде ғылыми және практикалық тәжірибе алмасуға бағытталған іс-шараларға (конференциялар, семинарлар және т.б.) қатысу.

Кәсіптік даярлау (арнайы педагогика) бөлімі қызметкерлерінің ғылыми-зерттеу жұмысының тақырыбы «арнайы білім беру және жоғары білім беру жүйелерін ғылыми-әдістемелік қамтамасыз ету» бөлімінің зерттеулеріне сәйкес анықталған.


Бөлімнің ғылыми-зерттеу жұмысының негізгі міндеттері:

- арнайы білім беру жүйесінде кадрлар даярлау саласындағы отандық озық ғылымды дамытуға ықпал ететін өзекті зерттеулер жүргізу;

- білім беру процесін инклюзивті білім беру жүйесінде оқыту саласындағы зерттеулер нәтижелерімен байыту;

- елімізде және шетелде педагог кадрлардың біліктілігін арттыру;

-ғылыми-педагогикалық кадрларды (докторанттар, магистрлер, бакалаврлар) даярлау);

- арнайы білім беру мұғалімдерін даярлаумен айналысатын жоғары оқу орындарының арнайы білім беру жүйесінің педагог кадрлары үшін оқулықтар, әдістемелік құралдар және оқу материалдарын әзірлеу (арнайы оқу орындарының студенттері);

- оқулықтарды, монографияларды, ғылыми мақалалар мен есептерді, CMS, GOSO және т. б. рецензиялау.;

- білім беру бағдарламаларын, оқулықтарды, монографияларды, ғылыми мақалаларды әзірлеу және өңдеу;

- университет кітапханасын ақпараттық қолдау;

- Қазақстанның, жақын және алыс шетелдердің ғылыми ұйымдарымен ынтымақтастық орнату.

 

2. Зерттеу жұмысының өзектілігі, жаңалығы, ғылыми тақырыптардың бірегейлігі

Кәсіптік даярлау (арнайы педагогика) бөлімі жүргізген зерттеу мүмкіндігі шектеулі балаларды оқыту процесіне ғылыми, теориялық және әдіснамалық қолдау көрсетуді қамтамасыз етуге арналған. Бұл бағыттар арнайы білім беру жүйесінің әлеуметтік саласын дамыту және басқару қажеттіліктерімен де анықталады.

 

Бөлім жұмысында мүмкіндігі шектеулі балаларды қазақ тілінде оқыту мәселесі ерекше орын алады. Соңғы жылдары Қазақстан Мектепке дейінгі және мектептегі білім беруді мүмкіндіктері шектеулі балаларды оқытудың этномәдени бағыты, қазақ этнопедагогикасы мен этнопсихологиясы негізінде балалардың жеке қасиеттерін қалыптастыру мен дамытуға белсенді түрде трансформациялауда. Бұл жағдайда Абай атындағы ҚазҰПУ ОПП арнайы білім мазмұнын екі тілде және оның негізінде (ұлттық немесе жалпыадамзаттық) мәдениет.

 

Бөлім ПОҚ арнайы (түзету) мектептерде OOP бар балаларды қазақ тілінде оқыту процесін оқу-әдістемелік қамтамасыз етуді дамыту бойынша жұмысын жалғастыруда. Мұндай жұмыс кез келген дамып келе жатқан мүгедектігі бар қазақстандық балаларды әлеуметтендіруде ерекше маңызды, олардың ұлттық бірегейлігімен ерекшеленеді. Сонымен қатар, бөлімде мектепке дейінгі және арнайы орта білім беруге арналған орыс және қазақ тілдеріндегі оқу бағдарламалары, оқулықтар мен оқу-әдістемелік материалдар әзірленуде.

 

Жоғарыда көрсетілген қызмет түрлері шеңберінде жүргізілетін ғылыми-зерттеу жұмысы зерттеулердегі соңғы үрдістерді көрсетеді және бакалавриат, магистратура және докторантура бағдарламалары бойынша ғылыми-педагогикалық кадрларды даярлау жүйесін жетілдіруге мүмкіндік береді, бұл студенттердің теориялық және практикалық оқуын тереңдетуге, олардың кәсібилігін арттыруға және шығармашылық әлеуетін дамытуға ықпал етеді.

 

ҚР БҒМ 2018-2021 жылдардағы жобаларының тақырыптары қаралды:

1. «Жоғары білім беру жүйесіндегі мүгедектігі бар адамдардың бастапқы теңсіздігі»;

2. Мүмкіндігі шектеулі (қозғалмайтын) мүгедек студенттерді оқыту үшін ЖОО-ның қашықтықтан білім беру ортасын қалыптастыру;

3. «Дуальді-бағдарланған оқыту болашақ мұғалімнің кәсіби даярлығын жетілдіру шарты ретінде»;

4. «Цифрлық орта жағдайында болашақ мұғалімнің студентке бағдарланған оқытуын трансформациялау»;

5. «Арнайы және инклюзивті білім беруде ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар балаларды оқытуды, психологиялық-педагогикалық сүйемелдеуді, Әлеуметтік оңалтуды ғылыми-әдістемелік қамтамасыз ету».

«Ерте және мектепке дейінгі жастағы балалардың сөйлеу онтогенезі барысында ана(қазақ) тілінің тілдік жүйесін қалыптастыру бағыты»;

6. Желілік өзара іс-қимылды ұйымдастыру және қашықтықтан оқыту технологияларын пайдалану арқылы халықаралық стандарттарға сәйкес «Мектеп-Колледж-ЖОО» жүйесінде білім алушылардың кәсіби құзыреттіліктерін қалыптастыру;

7. Ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалау процесін басқару.

 

3. Зерттеу жобаларының инновациясы

Арнайы білім беру жүйесі мен педагогикалық университеттерді интеграциялау процесін күшейту мүмкіндіктері шектеулі балалар үшін білім беру сапасын арттыруға синергетикалық әсер ететін инновациялық ресурстардың біріне айналады. Арнайы білім беру саласындағы мамандар үшін Дерекқорды басқарудың автоматтандырылған жүйесі негізінде технологияларды енгізу мүмкіндігі шектеулі балалар үшін бірыңғай білім беру кеңістігін дамыту стратегиясын оңтайландыруға көмектеседі, міндетті түрде педагогикалық жоғары оқу орындары түлектерінің саны.

 

2020 жылы Арнайы педагогика бойынша кәсіптік даярлау бөлімінің жеті оқытушысы есту, ақыл-ой, сөйлеу қабілеті бұзылған балаларға арналған арнайы (түзету) балабақшалар мен мектептерге арналған оқулықтар мен оқу-әдістемелік құралдарды әзірлеуге қатысты. Бөлімнің алты оқытушысы ҚР БҒМ және еліміздің басқа да ұйымдары қаржыландыратын жобаларға қатысты. (Мовкебаева з.А., профессор, Жиенбаева Н.Б., профессор, Аутаева а. н. ассоц. профессор, Бутабаева Л.А., аға оқытушы, Байдильинов т. ж., аға оқытушы, Ибатова г. Б., аға оқытушы).

 

4. Қызметкерлердің бөгде ғылыми ұйымдардың ғылыми қызметіне қатысуы

Бөлімнің ПОҚ арнайы және инклюзивті білім беру бойынша ғылыми ұйымдардың шетелдік және отандық іс-шараларына қатысады:

Мәселен, з. А. Мовкебаева 2020 жылғы 18 желтоқсанда "Қазақстан Республикасында Covid-19 жағдайында мүгедек адамдарды қашықтықтан оқытуды ұйымдастыру проблемалары" виртуалды дөңгелек үстелде «біздің COVID-19-ға жауаптарымыз: шақыру қабылданды!» МГППУ қашықтықтан оқыту факультетінің қашықтықтан оқыту психологиясы мен педагогикасы кафедрасында (Мәскеу, РФ). 27-28 қазан 2020 ж. - «университеттердегі Инклюзия: жаһандық трендтер және жергілікті стратегиялар» халықаралық ғылыми онлайн-форумында (Түмен, РФ) «Қазақстан Республикасында инклюзивті білім беру үшін педагогтарды даярлау стратегиялары» баяндамасымен сөз сөйледі. Ибатова г.Б. 05.10.2020-14.10.2020 ж. РЖАО ҰҒПО тыңдаушыларына арналған логопедтер мен арнайы және жалпы білім беретін мектепке дейінгі ұйымдардың тәрбиешілеріне арналған «сөйлеу қабілеті бұзылған ерте және мектеп жасына дейінгі балаларды психологиялық-педагогикалық қолдау» педагогикалық кадрлардың біліктілігін арттыру курстарында дәрістер оқыды. А. н. Аутаева, Н.Б. Жиенбаева және А. А. Махметова 06.05.2020 ж. «докторанттардың зерттеу құзыреттерін дамытудың инновациялық технологиялары» атты онлайн вебинар өткізілді.

 

12.01.21 ж. «Арнайы педагогика» бағыты бойынша жоба командаларымен онлайн режимінде «бағалау-ҚР ЖОО-да және арнайы білім беру ұйымдарында оқу процесі және нәтижесі» атты халықаралық дөңгелек үстел өткізілді. Модератор-Аутаева а. н. жоба командасының жетекшісі, қауымдастық. проф. ұйымдастырушылар - Рсалдинова А. К.және Бекбаева з. н., «Арнайы педагогика» кәсіби даярлау бөлімінің доценттері.


5. Сыртқы ғылыми ұйымдардың жетекші шетелдік және отандық ғылыми қызметкерлерінің дәрістер курсын жүргізуі

2020 жылдың 24 қараша - 7 желтоқсан аралығында Мария Гжегожевск атындағы арнайы педагогика академиясының PhD докторы (Польша, Варшава) Диана Аксамит «7М019» және «8D021»- арнайы педагогика мамандарын даярлау мамандығының магистранттары мен докторанттарына онлайн режимде дәріс оқыды.

 

2859