қазақша · русский · english
 
 
   Главная / Zhanseitova Lyazzat Zheksenbekovna

Zhanseitova Lyazzat Zheksenbekovna

 

SHORT AUTOBIOGRAPHY

In 1991-1996, she studied at the Kazakh State National University. Al-Farabi with a degree in Mathematics .;

In 2014-2016, she graduated from the magistracy of the Kazakh National Technical University named after K. I. Satpayev with a degree in 6M070500 "Mathematical and Computer Modeling".

In 2016-2019, she studied at the doctoral program of the Abay Kazakh National Pedagogical University, specialty 6D010900 "Mathematics" (PhD).

 

EDUCATION

EducationalInstitution

Qualifications

Graduation Date

Kazakh State National University. Al-Farabi

Teacher

1996

Kazakh National Technical University named after K. I. Satpayev

PostgraduateSchool

2016

Abay Kazakh National Pedagogical University

Doctorate

2019

 

ACADEMIC DEGREE

Nameofacademicdegree

Fieldofscience

Date of issue of diploma

Master of Engineering and Technology

Mathematical and Computer Modeling

2016

 

 

TRAINING DISCIPLINES

Bachelor`s degree: Элементарлық математика,   Математика тарихы, Математиканы оқыту әдістемесі, Оқыту әдістері мен технологиялары.

In the magistracy: Математиканы оқыту әдістемесінің ғылыми-зерттеу жұмыстарын жүргізудің теориялық негіздері, Современные методы оценки результатов обучения математике, Математикада экстремумға берілген қолданбалы есептерді шешу әдістемесі.

 

SCIENTIFIC AND METHODOLOGICAL ACTIVITIES

The research topic is "Improving the training of future mathematics teachers".

I am the author of more than 20 scientific articles

- Орта мектептегі геометриялық білім беру мазмұнының кейбір аспектілері //  ПМУ хабаршысы, Педагогикалық сериясы. - №2. - 2020. Б. 27-38,

- Methodical Aspects of Pupils Teaching to Solve Mathematical Tasks // International Journal of Advanced Science and Technology. Vol. 29, No. 4s, (2020), pp. 2440 - 2452,

- Геометрия. Есептер жинағы. 9-сынып. Алматы, Мектеп. 2019,

- Modernization of the system of continuous natural science education in the Republic of Kazakhstan //AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research. - Czech Republic. - Volum 8, Issue 1, Special Issue IV. - 2018. - P.86-92.,

- Жаңартылған білім мазмұны жағдайында геометрияны оқытудың қолданбалы бағытын жүзеге асыру жолдары //Қазақстанның ғылымы мен өмірі. -№2. - 2020. - Б.77-83.) 

- Макнемар критерийі және оны педагогикалық құбылыстарды зерттеуде қолдану // Абай атындағы ҚазҰПУ-нің хабаршысы. «Физика-математика ғылымдары» сериясы. - №1(81). - 2023. - Б.99-105. https://doi.org/10.51889/2959-5894.2023.81.1.010

- Mathematical Problems as a Means of Developing Students` Research Skills in the Context of School Education Content Updating // Journal of Law and sustainable Development. -  Vol. 11. - No. 4 (2023). - Pages: 01-20.  https://doi.org/10.55908/sdgs.v11i4.607

- Continuity in Teaching the Course Algebra and the Beginning of Analysis: Adaptation of Students to New Conditions //Qubahan Academic Journal. - Vol. 4, No. 3, 2024. P.793-805. Scopus, процентиль - 87. https://doi.org/10.48161/qaj.v4n3a1050

- Training future teachers of mathematics to develop financial literacy of school students //Абай ат. ҚазҰПУ Хабаршысы. «Физика-математикалық ғылымдар» сериясы. - № 3(87). - 2024. - Б.70-82. https://doi.org/10.51889/2959-5894.2024.87.3.006

- Математиканы оқыту процесінде оқушылардың қаржылық сауаттылығын қалыптастыру мәселелері //«Science and technologies» халықаралық ғылыми-практикалық конференциясының «Endless Light In Science» халықаралық ғылыми журналы. Педагогикалық ғылымдар сериясы. - №1. - Астана, 2024. - Б.3-8. https://doi.org/10.24412/2709-1201-2024-3-8.

- Мектеп оқушыларының қаржылық сауаттылығын контекстік есептер арқылы қалыптастыру жолдары //«Ғылым мен білім беруді дамытудың басым бағыттары» халықаралық ғылыми конференцияның материалдар жинағы. - Атырау, 2024. - Б.128-134.

 


← Вернутся назад