қазақша · русский · english
 
 
   Главная / Kemelbekova Zada Abylbekovna

Kemelbekova Zada Abylbekovna

 

BRIEF BIOGRAPHY

Zada A.Kemelbekova Candidate of Philological Sciences, Acting Professor Zada A.Kemelbekova graduated from the Almaty Institute of Foreign Languages in 1991 with a major in Foreign Languages, specializing in two foreign languages.

In 2013, she received a Bachelor`s degree in Foreign Language -two foreign languages from Kazakh Ablaikhan University of International Relations and World Languages.

In 2013, she received a Master`s degree in Foreign Language Teaching from Sorbonne University.

In 2002, she defended her doctoral dissertation and obtained a degree in Candidate of Philological Sciences.

From 1994 to 2013, she worked as a lecturer at Kazakh Ablaikhan University of International Relations and World Languages.

Since 2013, she has been working at Abai University in the Department of Foreign Languages.

 

EDUCATION

Educational institution

Qualification

Graduation  date

Almaty Institute of Foreign Languages

Foreign language teacher

1991

Kazakh Ablaikhan University of International Relations and World Languages

English language teacher

2013

 

Academic degree

The title of academic degree

Field of science

Date of diploma issuance

Master

Foreign Languages Didactics

2013

Institute of Linguistics  

Candidate of Philological Sciences

2002

 

TEACHING SUBJECTS

Basic foreign language

Advanced foreign language

Lexicology

Intercultural communication

Methodology and research methods

 

SCIENTIFIC ACTIVITY

1.Жаңартылған білім беру мазмұны жағдайында педагог құзыретінің қалыптасуы мен дамуы (CLIL технологиясы негізінде)// Вестник КазНПУ имени Абая.Сер.Педагогические науки. - 2021.-№3(71). - С.38-45https://doi.org/10.51889/2021-3.1728-5496.04

2. Шеттілдік білім беруде интербелсенді «Дебат» технологиясын қолдану ерекшеліктері// Торайғыров университетінің хабаршысы. Филологиялық  сериясы.- № 1 (2022).- Б.58-69. https://doi.org/10.48081/EXUG3575

3. Проблемы межкультурной коммуникации в обучении английскому языку// Вестник Торайгыров университета. Педагогическая серия. - 2023.-№1. - С.176-188.

https://doi.org/10.48081/DAZR6833

4. Педагогикалық жоғары оқу орны студенттерінің оқу-кәсіби әрекетінде өзін-өзі ұйымдастыру мәдениетін қалыптастырудың маңызы// Абылай хан атындағы ҚазХҚ және ӘТУ ХАБАРШЫСЫ «ПЕДАГОГИКА ҒЫЛЫМДАРЫ» сериясы.- 2023.-№3(70). -Б. 173-187. https://doi.org/10.48371/PEDS.2023.70.3.012

5. Предметно-языковое интегрированное обучение: опыт и перспективы// SCIENCE AND WORLD International scientific journal, № 6 (70), 2019, Vol., 2019, 57-60с. Impact factor of the journal «Science and world» - 0.325 (Global Impact Factor 2013, Australia)

 

 

 


← Вернутся назад