қазақша · русский · english
 
 
   Главная / Shayakhmetova Dana Beksultanovna

Shayakhmetova Dana Beksultanovna

 

Name, surname, last name          

Shayakhmetova Dana Beksultanovna

Date of birth    

08.04.1974

 

Education          

 

Higher

Degree, title    

 

Candidate of pedagogical sciences, Associate professor

Position             

Associate professor

 

Scientific interests               

Cognitive lingua-cultural methodology in foreign language education, Multilingual education, CLIL

Scientific research and publications

 1. Соизучение языка и культуры как современная парадигма иноязычного образования. «Вестник» КазНПУ им.Абая, Алматы, №1 (37), 2013, - С.53-56.

2.Особенности сопоставления воинских званий в языковых картинах мира РК и США. «Вестник» КазНПУ им.Абая, Алматы, №1 (37), 2013, - С.160-163.

1.Формирование лингвокультурологической компетенции в свете культурообразующей парадигмы иноязычного образования. «Менеджмент в образовании», Алматы, №2, 2013, - С.39 - 43.

2.Профессионально-ориентированное обучение иностранному языку как один из методов формирования межкультурно-коммуникативной компетенции. «Вестник» КазНПУ им.Абая, Алматы, №2 (38), 2013, - С.142-144.

3.К проблеме отбора предметно-содержательного аспекта профильного обучения иностранному языку на старшей ступени общеобразовательной школы. «Вестник» КазНПУ им.Абая, Алматы, №2 (38), 2013, - С.236-238.

4.Формирование поликультурной компетентности в образовательной парадигме будущего учителя ИЯ. «Менеджмент в образовании», Алматы, №3, 2013, - С.108 - 116.

5.Критерии отбора аутентичных видео материалов с целью формирования социокультурной компетенции в процессе обучения ИЯ в неязыковых вузах. «Вестник КазНПУ им.Абая, Алматы, №2 (42), 2014, - С.193-195.

6.Электронное сетевое профессиональное портфолио как средство формирования. лингвомультимедийной компетенции. «Вестник» КазНПУ им.Абая, Алматы, научная статья: № 4 (44), 2014, - С.21-24.

7.Formation of cognitive competence on the basis of integrative situative-problem approach in FL Education. «Вестник Академии педагогических наук Казахстана. Алматы, №3, 2015, - С.74-78.

8.Scientific-theoretical peculiarities of lingua-pragmatic characteristics of PR- texts and Press release as one of the main forms of written communication. «Вестник» Павлодарского государственного университета им. Торайгырова, Павлодар, №4, 2015, - С.274-281. Филологическая серия.

9.Collocational competence as a component of the aim in FLT for students of non-linguistic institutions. «Вестник» КазНПУ им.Абая, Алматы, №4(48), 2015, - С.23-27.

10.Formation of methodological competence as the essential component of professional training of FL teacher. «Вестник» Павлодарского государственного университета им. Торайгырова, Павлодар, №3, 2016, - С.343-351, Педагогическая серия.

11.Использование культурологического аспекта интернет-коммуникации в современной системе иноязычного образования. «Вестник» КазНПУ им.Абая, Алматы, №4 (52), 2016, - С.69-73.

12.Концептуальные основы формирования поликультурной языковой личности в процессе иноязычного образования. «Вестник» КазНПУ им.Абая, Алматы, №4 (52), 2016, - С.73-79.

13.Формирование поликультурной компетенции у будущих учителей ИЯ в условиях современного поликультурного образования. «Вестник» КазНПУ им.Абая, Алматы, №1 (53), 2017, - С.114-120.

14.Forming of psycho-pedagogical conditions on the basis of information and communication technologies. «Вестник» Павлодарского государственного университета им. Торайгырова, Павлодар, №1, 2017, - С.352-361. Педагогическая серия.

15.Использование современных инновационных технологий на занятиях английского языка. «Вестник» Евразийского Национального университета им.Л.Н.Гумелева, Астана, №1 (116), II часть, 2017, - С.318-324.

16.Thematic-textual units (TTU) as the conceptual basis in formation of professional communicative competence. «Вестник» Павлодарского государственного университета им. Торайгырова, Павлодар, №3, 2017, - С.395-402. Педагогическая серия.

17.Scientific and methodological background in introduction of content and language integrate learning in educational process. «Вестник» КазНПУ им.Абая, №3 (59), 2018, С.23-29. Педагогическая серия

международные научные журналы базы компании Web of Science, Thompson Reuters, Scopus (ненулевой импакт-фактор)

1. Conceptual aspects of cognitive lingua-cultural methodology of foreign language education in Republic of Kazakhstan. Journal of Language and Literature, Baku, Azerbaijan, Volume 7, Issue 4, November 2016, - P.239-246. Scopus.

2.The development of teacher`s multicultural competence in the context of modern higher education. International Conference on Psychology, Education and Social Sciences, 1st Edition, Istanbul, 10-11th of January, 2017, Turkey, Journal Astra Salvensis year Vol. 5, - Iss. 10, 2017, - P. 279-306. Scopus.

3.The development of critical thinking skills in foreign language classroom. Journal Astra Salvensis, Vol. 2017, Supplement no.1, - P. 227-240. Scopus.

4.Development of the intermediator of intercultural communication based on public argumentative speech. Journal Opción, Año 34, No. 85-2, August, 2018: 149-185, ISSN 1012-1587/ISSNe: 2477-9385, - P.149-185. Scopus.

5.Investigating the cultural component in EFL textbooks: texts and illustrations. Journal Opción, Año, Vol.34, № 86-2, 2018. Scopus.

учебные пособия, монографии

1.Формирование субъекта межкультурной коммуникации на основе публичной аргументативной речи. Монография// ISBN 978-9965-20-771-6. Алматы, 2015, - 121 с.

2.Methodological modeling of teaching creative writing in a form of essay to students of linguistic specialities. Монография// ISBN 978-9965-50381-8. Алматы, 2015, - 107 с.

  3.English literature. Учебное пособие// ISBN 978-9965-503-83-2. Алматы, 2017, - 211 с.

 

Position             

From September 2015

 

Public work      

Member of the Dissertation Council for the protection of doctoral PhDs at Abylay Khan Kazakh University of International relations and world languages, specialty 6D011900 - Foreign Languages

Contacts             

+77013522505


← Вернутся назад